1800 gün Hizmeti Olup Ölen Devlet Memurlarının Hak Sahiplerine Ölüm Aylığı

1 Ekim 2008 tarihinden önce devlet memuru olarak görev yapmakta iken vefat eden, ancak toplam hizmet süresi 10 yıldan az olması nedeniyle dul ve yetimlerine aylık bağlanamayan devlet memurlarının 1800 gün hizmetinin bulunması halinde dul ve yetimlerine ölüm aylığı bağlanacaktır.
5510 sayılı SS ve GSS Kanunu’nun 32 maddesiyle getirilen düzenlemeyle, 1 Ekim 2008 tarihinden önce 5434 sayılı Emekli Sandığı’na göre vefat eden devlet memurlarının eş, çocuk, ana ve babasının ölüm aylığı alabilmesi için devlet memurunun ölmeden önce en az 10 yıllık hizmeti bulunması şartı 1 Ekim 2008 tarihinden itibaren 1800 güne, yani 5 yıla indirildi.
1 Ekim 2008 öncesi, 10 yıl hizmet şartı nedeniyle ölüm aylığı alamayan hak sahipleri SGK’ya başvurmaları halinde, başvuru tarihini takip eden aybaşından itibaren dul ve yetim aylığı bağlanacaktır.
Hak sahiplerinin memurun vefatından sonra toptan ödeme şeklinde Emekli Sandığından belli tutarda para almaları halinde 1800 günü tekrar ödeyerek ihya etmeleri durumunda aylık bağlanacaktır.
Ölüm Aylığı’nın Dağılımı:
Vefat eden devlet memurunun,
- Dul eşine %50, hak sahibi çocuğu bulunmayan eşine, ülkemizde ve yabancı bir ülkede sosyal güvenlik kapsamında çalışmayan veya aylık almayan eşine ise %75, - Ülkemizde ve yabancı ülkelerde sosyal güvenlik kapsamında çalışmayan veya kendi sosyal güvenli nedeniyle aylık almayan çocuklarından,
- 18 yaşını, lise ve dengi öğrenimde 25 yaşını, yüksek öğrenimde 25 yaşını doldurmayan erkek çocuklarına,
- Maluliyet oranı %60 ve üzeri olanlara,
- Yaşları ne olursa olsun evli olmayan, evli olmakla birlikte sonradan boşanan veya dul kalan kız çocuklarının
Her birine %25 oranında,
- Annesi ve babası olmayan, sonradan bu duruma düşen, ana ve babası boşanmış olan ve kendisinden başka ölüm aylığı alacak kimse bulunmayan çocuklara %50 oranında aylık bağlanır.

26 yorum:

  1. boşanmış bir kadın emekli olan ve vefat etmiş babanın maaşını alabilirmi

    YanıtlaSil
  2. Elbette
    Boşanmış kıs cocukları sosyal güvenlik kapsamıda calışmamaları kaydıyla yetim aylığı alabilirler. Dul bir kadın vefaat etmiş babasından yetim aylığı alabilir...

    YanıtlaSil
  3. 12.09.2008 de eşimden ayrıldım.Bagkur emeklisi babamın saglık güvencesinden yararlanmak istiyorum.Başvurumu yaptım fakat 10 ayda çıkan bir kanundan dolayı mümkün olmadıgını söylediler ne yapmalıyım.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,

    Sizin gibi evlenmiş daha sonra boşanmış kız çocuklarının anne ve babaları üzerinden genel sağlık sigortası kapsamında sağlık yardımı alması, 2006 yılında kabul edilen Sosyal Güvenlik Reformu Yasası olan 5510 sayılı Kanun'un Genel Sağlık Sigortasına ilişkin hükümlerinin yürürlüğe girmesiyle birlikte eğitim ve yaş şartlarına bağlanarak yürürlükten kaldırıldı.
    Kanun yürürlüğe girmeden önce başvurup babanız üzerinden genel sağlık sigortalısı olmuş olsaydınız, yeni kanun yürürlüğe girdiğinde de babanızın bakmakla yükümlülüğü kapsamında sağlık yardımı alacaktınız. Taki durumunuzda bir değişiklik oluncaya kadar, evleninceye veya herhangi bir işe girinceye kadar.
    Şimdi sizin sağlık hizmeti almanız için yapmanız gereken, genel sağlık sigortalısı olarak kendi primlerinizi kendiniz ödemeniz gerekiyor.
    Genel sağlık sigortalısı olmak için, Sosyal Güvenlik Kurumu il müdürlüğüne veya merkezine başvurarak, genel sağlık sigortası giriş bildirgesi ile genel sağlık sigortalısı olmak istediğinizi beyan edeceksiniz, kurum sizi gelir testi için mal müdürlüğüne yönlendirecektir. Gelir testine göre geliriniz,
    - Asgari ücretin üçte birinden az çıkması durumunda (222 TL) genel sağlık sigortası primleriniz devlet tarafından karşılanacak,
    - 222 TL ile 666 TL arasında çıkar ise, 26,64 TL genel sağlık sigortası pirimi ödemeniz,
    - 666 TL ile 1332 TL arasında çıkar ise, 79,92 TL genel sağlık sigortası primi ödemeniz,
    - 1332 TL den yani asgari ücretin iki katından fazla çıkması durumunda ise 159,84 TL genel sağlık sigortası primi ödemeniz gerekiyor.

    Belirlenen gelir durumunuza göre yukarıdaki primleri ödeyerek genel sağlık sigortalısı olabilirsiniz...
    Gelir belirlenmesi için Sosyal Güvenlik Kurumun gelir testi talebini reddetmeniz veya ben gelir testi yaptırmadan doğrudan genel sağlık sigortalısı olmak istiyorum derseniz, 159,84 TL prim ödemeniz gerekecek...

    YanıtlaSil
  5. merhaba emekli sandıgından yetım maaşı alan kişi sigortalı işe başladıgında emeklı sandıgındakı maaşı kesilir mi? teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    Emekli sandığından yetim aylığı almakta olan hak sahibi, 4/a(SSK) veya 4/B (BAĞ-KUR) kapsamında işe başlaması halinde yetim aylığı kesilmez...
    Emekli sandığından aldığınız yetim aylığının kesilebilmesi için, ya emekli sandığında memur olarak işe başlamanız veya evlenmeniz gerekir...

    YanıtlaSil
  7. METİN ACAR
    EŞİNDEN DOLAYI EMEKLİ SANDIĞINDAN DUL MAAŞI ALAN BİR BAYAN, BAĞKURLU OLAN VE VEFAT EDEN ANNESİNDEN DOLAYI YETİM MAAŞI ALABİLİR Mİ? ALABİLİRSE SON MAAŞIN % KAÇINI ALABİLİR. BU DURUMDA ÖNCEKİ ALDIĞI EMEKLİ MAAŞINDA BİR EKSİLME SÖZ KONUSU OLABİLİR Mİ?
    KATKILARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar,

    Sosyal Güvenlik Kurumunun 2009/70 Sayılı Aylık ve Gelirlerin birleşmesine ilişkin genelge hükümlerine göre, 1 Ekim 2008 tarihinden önce aylık almakta olan hak sahiplerinin 1 Ekimden sonra yeni bir dosyadan hak sahipliği kazanması durumunda aylıkların muhakeyesi yapılırken Emekli Sandığı kapsamında verilen aylık mukayese dışında tutulmaktadır. Bağ-Kur ve SSK kapsamında hak kazanılan aylıklarda ise sigortalılık statüsüne bakılmaktadır. Yani, bağ-kur sigortalılığı yeni dönemde 4/b, ssk sigortalılığı ise 4/a kabul edilmektedir. Sigortalılık statüleri çakışan aylıklardan yüksek olanı, eşit olması halinde ise sigortalının tercihine bırakılmıştır. Bu durumda, emekli sandığı kapsamında eşinden dul aylığı mukayese dışı bırakıldığı için, bağ-kur veya 4/b kapsamında annesinden hak kazandığı yetim aylığını alabilir. Bayan hak sahibi, annesinin ölümü halinde anasız ve babasız kalıyor ise, kendisinden başka aylığı paylaştığı hak sahibi yok ise annesi üzerinden %50 oranında yetim aylığı aabilir...
    Önceki aylığında herhangi bir eksilme olmaz...

    YanıtlaSil
  9. merhaba, ben 48 yaşında bir bayanım, 2005 de eşime boşanma davası açtım ancak henüz mahkeme sonuçlanmadı. babamın sağlık haklarından yararlanmam mümkün mü? (ailemle yaşıyorum hiç bir gelirim yok ayrıca tansiyon ve astım hastasıyım raporlarım dahi var)

    YanıtlaSil
  10. merhaba,yurdışından işsizlik sigortasından maaş alan kız çocuk,annesinin vefatından dolayı iş bankasından yetim aylığı alabilir mi?

    YanıtlaSil
  11. SSK çalışanı yakınımız bayram arifesinde otobüste giderken kalp krizi geçirip vefat etti. 1800 işgünü hizmetini doldurmuş.Dul eşi ve 13 yaşında yetim kalan çocuğuna dul ve yetim maaşı bağlanabilirmi? Bağlanır ise ne kadar alabilirler? Ne yapmaları gerekir?

    YanıtlaSil
  12. MERHABA 18 YAŞINI DOLDURAN BİR YETİMİN MAASINI KAÇTA KAÇI ANNESİNE GEÇER

    YanıtlaSil
  13. merhaba ben 30 yaşında bir bayım astım bronşit nedeniyle işime son verildi mağlulen emekli olabilirmiyim

    YanıtlaSil
  14. merhaba ben 30 yaşında bir bayım 01.27.2004 tarihinde kamu kuruluşunda çalişmaktaydım.astım bronşit teşisiyle işime son verdiler 06.24.2009 mağlulen emekli olabilirmiyim saygılarımla cevabinizı bekliyorum

    YanıtlaSil
  15. merhaba dul maaşı alan bir sgklı sigortalı olarak çalışırsa maaşı kesilir mi?

    YanıtlaSil
  16. benim %87 yasım 18den küçük babam malülen emekli ben aylık alabilirmiyim lütfen bilgilerinizi bekliyorum

    YanıtlaSil
  17. MERHABA 18 YAŞINI DOLDURAN ERKEK ÇOCUĞU BİR YETİMİN MAASININ KAÇTA KAÇI ANNESİNE GEÇER.OZAN.

    YanıtlaSil
  18. selam ben sema biz babamın ölümünden sonra maaş almaya başladık annem kardeşim ve ben.benim maaşım 18 yaşında kesildi kağıtların yenilenmesi gerekiyomuş yeniledik dilekçe gönderdim ve tekrar maaşımı almaya başladım ama şuan sigortalı bi işim var maaşımı anneme aktarabilirmiyim

    YanıtlaSil
  19. yaklaşık babam 30 yıl önce annemde babamın dul ve yetim maaşı alırken vefat etti.kız kardeşlerim çeyiz alarak evlenmişti.Bir kız kardeşim boşandı tekrar ssk dan dul ve yetim maaşı alabilirmi

    YanıtlaSil
  20. babamın maaşını alırken evlendim bir ay içinde ayrıldım.üç sene maaş aldım.boşanmamaız üç yıl sürdü ben maaş almaya devam ettim .boşanınıca tekrar evlenıp ssk bildirdim çeyiz parası almadım.aradan onbir yıl geçti şimdi tekrar ayrılıp babamın maaşını almak istiyorum.o parayı geri alırlarmı .teşekürler.

    YanıtlaSil
  21. SGK emeklisiyim,annemden dolayı bağkur maaşı alabilirmiyim.1997 yılında vefat etti annem ve ben geçen yıl emekli oldum.Sizden ricam bu konuda aydınlatabilirmisiniz beni.

    saygılar,

    YanıtlaSil
  22. babam ve annem bağkur emeklisiydiler 27 yıl önce babam 10 yıl önce annem öldü eşimden ayrıldım hiçbir gelirim yok onların maaşını alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  23. merhaba benim babam memur iken vefat etti babamın toplu ikramiyesinden evli kızlara hak düşermi? kimler alır?

    YanıtlaSil
  24. merhaba babam 2 ay once vefat ettı yenı yasaları bılmıyorum ben esımle bosanma davasını daha bu hafta actım babamın emeklı aylıgını almaya hak kazanıyor muyum aynı zamanda kardesım yıllar once esınden bosanmıstı ona sımdı aylık baglandı babamın aynı zamanda banada baglanıcak mıdır bırde yetım aylıgından kımler yararlanıyo bu konudada benı bılgılendırırsenız cok memnun kalırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boşanmanızın mahkeme kararıyla kesinleşmesi durumunda siz de, SGK'ya başvurarak yetim aylığı talep edebilirsiniz. Yetim aylığından, ölen emeklinin sgk tabii çalışmayan kız çocukları yararlanabilir. Hem siz hem de kızkardeşiniz babanız üzerinden yetim aylığı alabilirsiniz...

      Sil

Sorunuza ve yorumunuza en kısa zamanda yanıt verilecektir... Admin