2022 Sayılı Kanuna Göre 18 Yaşından Büyük Özürlülere Bakıcı Aylığı Verilmez…

74 yaşında olan % 80 özürlü olan bir kişi almış olduğu sağlık raporunda 2022 Sayılı yasaya göre aylık alabilir denmektedir. Buna göre bu kişi kendisi muhtaç aylığı mı alır, yoksa bu kişiye bakan kişi bakıcı aylığı mı alır. Kanuni dayanağıyla birlikte yazarsanız sevinirim...
Cevap: 2022 sayılı Kanun’un Ek 1. Maddesine göre, kapsamında, başkasının yardımı olmaksızın hayatını devam ettiremeyecek derecede özürlü ve özür oranı %70’in üzerinde olan 18 yaşının üstündeki özürlü vatandaşlarımızın kendilerine bakıma muhtaç özürlü aylığı verilir.
65 yaşının üstünde olup, 2022 Sayılı Kanun'un 1. Maddesindeki şartları yerine getiren 65 yaşını doldurmuş güçsüz bakıma muhtaç vatandaşlarımız, özürlülük oranları %70’in üzerinde olup başkasının bakımına muhtaç durumda ise kendilerine 259,23 TL aylık bağlanır. Bu nedenle sorunuzda belirttiğiniz %80 oranında özürlü olan kişi, 18 yaşının üstünde olması nedeniyle kendisi bakıma muhtaç özürlüğü aylığı alır. Bakımını üstlenen kişi değil.
2022 sayılı Kanun kapsamında verilen tek bakıcı aylığı (Özürlü Yakını Aylığı), 2002 Sayılı Kanun’un Ek 1. Maddesinin 1. Fıkrasının (c) bendine göre, kanunen bakmakla yükümlü olduğu 18 yaşını tamamlamamış özürlü yakını bulunanlara, özürlün bakım ilişkisini fiilen üstlenmesi kaydıyla verilen 172.82 TL’lik aylıktır.
Ancak 2828 Sayılı Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu Kanunu'nun Ek 7. maddesine göre, başkasının bakımı olmadan hayatını sürdüremeyecek derecede özürlü olup, Sağlık Kurulu raporu ile "Ağır Özürlü" olduğu onaylanan vatandaşlarımızın, aile fertlerinin aylık gelirlerinin toplamının kişi başına düşen miktarı asgari ücretin 2/3’ünden, yani 318 TL'den düşük ise, fiili bakımını üstlenen bakıcısına net asgari ücret oranında, 477,18 TL evde bakım aylığı verilir.
Saygılarımla...

3 yorum:

  1. Babamın %91 agır özrülü raparu var... kendi başına hiç bir ihtiyacını karşılayamaz.. dizleri tutmuyor eleri titriyor birinin yardımı olmadan hiç bi işini göremeiyor.. ve 87 yaşında .. evde toplam 6 kişi kalıyoruz.. ihtiyaclarını karşılamakda cok zorluk cekiyorum.. heyet raporlarıyla beraber baş vuru yapdım.. eve gelen heyet babamın kendi başına ihtiyaclarını karşılayabilir denilmiş ve red edilmiş.. bu konuyla ilgili bana yardımcı olmanızı istiyorum

    YanıtlaSil
  2. Kisisel is baslatmak için bir kredi gerekiyor ?. faturanizi ödemek için bir kredi gerekiyor mu? Simdi kredi.teklif@gmail.com bize hemen kredi transferi ile devam etkinlestirmek için: Eger ilgileniyorsaniz lütfen bue-postayi basvurun. Ayrica bu e-postaya burada bize ulasabilirsiniz: (finance_institute2015@outlook.com) Eger ilgileniyorsaniz dolgu ve bu bilgileri dönerseniz biz,% 2 faizle kredi veriyor

    (1) Tam adi: ....................
    (2) Kredi Tutari: ...............
    (3) Kredi Süre: ..............
    Dogum (4) Tarih: .................
    (5) Cinsiyet: .........................
    (6) Medeni Hali: ...............
    (7) Ülke:
    (8) Devlet: .....................
    (9) Ev adresi: .........
    (10) Ofis adresi: .........
    Kredinin (11) Amaç:
    (12) E-posta adresi:
    (13) Telefon numarasi: ...........
    (14) Faks numarasi: .............

    Web Luis

    YanıtlaSil
  3. MERHABA, benim adım Rebecca Michaelson ve Avrupa'da yaşıyorum. İşte ilgilenenler için bazı güzel haberler. Bugün boş bir [ATM KARTI] karşılığında stressiz bir iletişim (THOMAS FREDDIE) kazanabilir ve bu kartlardan yararlanan şanslılardan biri olabilirsiniz. Bu PROGRAMLANMIŞ boş ATM kartı, dünyanın herhangi bir yerindeki herhangi bir ATM'de oturum açabilir. Anakartımı iyi bir İnternet Hacker'ından aldım, bu ATM kartıyla her gün insanlardan 5000 dolar toplayabilirim:
    +1 (676) 964-5156 thomasunlimitedhackers@gmail.com
    Çok fakirdim ama bu kart beni zengin ve mutlu etti. Zengin olmak ve işinize başlamak için bir şans istiyorsanız, bu anakart için başvurun, bundan çok memnunum çünkü geçen hafta benimkini aldım ve THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers'tan 240.000,00 $ almak için kullandım. Kart sadece yoksullara ve muhtaçlara yardım ediyor ve AYRICA MALİ YARDIM SUNUYOR. Sizinkini bugün THOMAS FREDDIE SINIRSIZ HACKERS'dan alın. Lütfen e-posta yoluyla thomasunlimitedhackers@gmail.com ile iletişime geçin.

    Teşekkür ederim ve tanrı seni korusun

    YanıtlaSil

Sorunuza ve yorumunuza en kısa zamanda yanıt verilecektir... Admin