Bakıma Muhtaç Özürlü Aylığında Anne ve Babanın Sosyal Güvencesi Dikkate Alınmaz

1 Şubat 1991 doğumlu 18 yaşında özürlü oğlum var. % 80 (seksen) raporludur. Ben özürlü maaşı için mal müdürlüğüne gittim. Bana babanın SSK'lı ve emekli olduğu için baba bakmakla yükümlü olduğunu söylediler. Onun için özürlü maaşı alamayacağı mı belirttiler. Anne bakım ücreti de almaktayım. Ne yapmam gerekir.
2022 sayılı Kanun kapsamında, 18 yaşını tamamlamış başkasının
yardımı olmaksızın hayatını devam ettiremeyecek şekilde özürlü yani vücut fonksiyon kaybı oranı %70 ve üzerinde olan vatandaşlarımıza bakıma muhtaç özürlü aylığı verilirken kendisine bakmakla yükümlü olan anne ve babasının sosyal güvenlik kapsamında olmasından öte, gelirinden özürlü yakınına ayırabileceği rakam dikkate alınmaktadır. Özürlüye bakmakla yükümlü olan kişinin, gelirinden temel giderler düşüldükten sonra, aylık kira, aylık iaşe, çocuklarının eğitim gibi giderleri düşüldükten sonra özürlüye ayırabileceği miktar muhtaçlık sınırının altında ise 2022 sayılı Kanun’un Ek 1. Maddesinin (a) fıkrası gereğince özürlüye 259,23 TL bakıma muhtaç özürlü aylığı verilir. Mal Müdürlüğü’ne yapmış olduğunuz başvurunuzu, 2022 Sayılı Kanun’a Göre Aylık Başvuru Formlarından II. Nolu formla yaparak, formdaki aylık talep dilekçesini, mal bildirim belgesini eksiksiz doldurup, yine aynı formdaki ikametgah ilmühaberini muhtarınıza doldurtturup onaylatarak mal müdürlüğe teslim ediniz. Kabul etmemeleri durumunda, başvurunuzu Primsiz Ödemeler Genel Müdürlüğü Tuna Caddesi No: 7 Kızılay/ANKARA adresine iadeli taahhütlü veya APS posta yoluyla yapınız.

40 yorum:

  1. merhabalar 4 ekım 1991 doğumlu %90 özür raporlu oğlum var.2 yıl önce babasını trafık kazasında kaybetti ve şu anda babadan kalan emekli maaşını oğlum kızım ve ben paylaşıyoruz.cocuklarıma düşen pay aylık 241 tl bana da 410 cıvarı.anne yardımından yararlanamadım kızımın başka bir yerde çalışmasından dolayı lakın reşit olduğu için daima bizimle kalmıyor.acaba bu durumda mal müdürlüğünden faydalana bilirmıyım .

    YanıtlaSil
  2. yukardakı yazının sahibi olarak 4 ekım 1991 doğumlu.....yazıma şunu eklemeyi ınutmuşum:( aldımız dul ve yetım maaşın için den de sabıt olarak ev kırası ödüyoruz 500tl, bu durm etken olabilir mı yardım parasını almamıza? ilginize tşk edr saygılarımı sunarım....

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,

    Mal müdürlüğünden özürlü çocuğunuz için aylık talebinde bulunmanız için öncelikle oğlunuzun sosyal güvenlik kapsamında gelir ve aylık almıyor olması gerekir. Ancak, Mal müdürlüklerine başvurularak alınan 2022 sayılı kanun kapsamında, sosyal güvenlik kurumlarından yetim aylığı alıpta, 2022 sayılı kanun kapsamında hak edeceği aylıktan düşük aylık alanlara Sosyal Güvenlik Kurumuna başvurmaları durumunda aradaki fark aylıklarına ilave edilmektedir. Şöyle ki, oğlunuz yetim aylığı almıyor ve 18 yaşını doldurmuş olsa idi %90 özür oranı ile 2022 sayılı kanun kapsamında 260 TL bakıma muhtaç özürlü aylığı verilecekti. Ancak yetim aylığı 241 TL olarak verilmekte, bu durumda Sosyal Güvenlik Kurumuna başvurmanız durumunda aldığı yetim aylığı 260 TL'ye çıkartılacaktır.
    İkinci olarak, aile olarak aylık tüm gelirlerinizin toplamı ailede yaşayan birey sayısına bölünmesi durumunda kişi başına düşen rakam 318 TL'nin altında kalması ve Oğlunuzun da "AĞIR ÖZÜRLÜ" raporu ile oturduğunuz yerdeki Sosyal hizmetler müdürlüğüne, yoksa kaymakamlığa başvurmanız 2828 sayılı Kanun kapsamında evde bakım aylığı alabilirsiniz.

    Eğer eve giren aylık gelir sadece babadan bağlanan ölüm aylığı ise bundan başka geliriniz de yok ise, oğlunuz da bakıma muhtaç derecede özürlü Evde Bakım aylığı almanız için şartlarınız tutmaktadır... Oturduğunuz yerde, Sosyal Hizmetler Müdürlüğü veya İl müdürlüğü varsa oğlunuz için bakıma muhtaç özürlü bakıcı aylığı için başvurabilirsiniz... Sosyal Hizmetler Müdürlüğü yok ise, Kaymakamlığa başvurabilirsiniz.. Başvurunuzu, 2828 Sayılı Sosyal Hizmetler çocuk Esirgeme Kurumu Kanunu'na göre Bakıma Muhtaç Özürlü Evde bakım aylığı alarak yapacaksınız...

    YanıtlaSil
  4. slm bnim şuan %50 sakatlık derecem var hiçbir sosyal güvencemiz yok babamı kaybettim annem sağ yaşı 55 anneminde hiçbir sosyal güvencesi yok hiçbir kurumdan yardım alamıyoruz bnimde işim yok evimiz kira eşimin imkanlarıyla geçimimizi sağlıyorduk eşim bni terk etti ve annemle kalıyorum yardım için nereye başvurmamız gerekmektedir ve anneme bakım ücreti alabilirmiyim bu konuda yardımcı olursanız sevinirim saygılarımla

    YanıtlaSil
  5. Sayın Mustafa Bey,

    Öncelikle sorunuzu geç farkettiğimi için çok özür dilerim, gözümden kaçmış...

    Sorunuza gelince, %50 özür oranıyla, 2022 Sayılı Kanun kapsamında özürlü aylığı için Kaymakamlığa başvurabilirsiniz. Bunun için, özür oranınızı gösterir ve açıklamasında 2022 sayılı kanundan yararlanabilir açıklaması olan hastaneden alacağınız özürlü sağlık kurulu raporu ile başvurabilirsiniz...
    Annenize bakım ücreti alabilmeniz için annenizin "Ağır Özürlü" ve başkasının bakımı olmadan hayatını sürdüremeyecek derecede özürlü olması gerekir.
    Siz sakatlık derecenizle, herhangi bir geliriniz de yok ise rahatlıkla özürlü aylığı alabilirsiniz..

    YanıtlaSil
  6. Eşim %85 özürlü ve son 4 aydır özürlü maaşı bağlanmıştı ve kendimde bakım maaşı iki aydır almaya başlamıştım ancak toplu para şeklinde hiç bir şey ödenmedi.Ayrıca 22 yıldır da kendisine baktım çalışmadan. Eşim geçen hafta vefat etti. Bu durumda bana verilecek herhangi bir ödeme olacak mı? Ve toplu olarak ödenmesi gerekn bakım maaşı bana ödenecek mi?

    YanıtlaSil
  7. Sayın Sedat Uygun,

    Öncelikle başınız sağolsun...
    Özürlü aylığı, özürlüye bağlanan bir aylık olduğu için ne veraseten ne de hak sahiplerine kalması gibi bir durum söz konusu değildir. Bakım aylığını, eşinize bakmanızdan dolayı, bakım hizmeti karşılığında almış iseniz, bakımın gerçekleştiği ay içinde bakım aylığı tarafınıza ödenir. Bakıma Muhtaç Özürlüler yönetmeliği 14. mad. göre. Eğer geriye dönük ödenmemiş bakım aylığı var ise, Sosyal Hizmetler Genel Müdürlüğü'ne şikayet içeren bir yazılı dilekçe ile başvurun...

    YanıtlaSil
  8. merhaba ben 59 yaşındayım ve demans hastası bir görümcem var ona bakıyorum . acaba bende görümcem için aylık talebinde bulunup maaş alabirimiyim,teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. ben ssk emeklisiyim 1480 tl maaş alıyorum eşimin bir ayağı dizaltı protez ve bir koluda özürlü aynı zamanda bende özürlü birisiyim eşim için özürlü bakma parası alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  10. buayın bakım paraları yattımı acaba

    YanıtlaSil
  11. selfinaz demirtaş2 Kasım 2009 13:19

    ben selfinaz demirtaş 3 aydan 3 aya özürlü maaşı alıyorum ,psikoloik rahatsızlığım dan ötürü eşim den ayrıldım .dul annemin yanında kalıyorum,babamın hiç bir sosyal güvencesi yoktu 100 de 45 sağlık kurulu raporum var devanlı ilaç kullanıyorum,annem bana bakıyor evde bakım özürlü maaşı banada bağlanabilir mi cevabınızı bekliyorum .ilginize teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  12. 23 yasında %90 engelli bir kardesim var. bir yakınımız sigortasını yatırdıgı icin özürlü maası alamıyor. ben ona bakmakla yükümlü olarak ona baktıgıma dair bir maas alabilirmiyim? boyle bir yasal hakkım var mı?

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar
    Size daha önceden de yazmıştım ve verdiğiniz cevaplardan dolayı çok teşekkür ederim , 4 ekim 1991 doğulu ve %90 özürlü bir oğlum var 2007 yılında Babasını bir trafık kazsında kaybetti, emeklı sandığı mensubu olduğu için yetım maaşı bağlandı ,lakin ekim ayında 18 doldurduğu için maaşı kesildi.Bulunduğun illin Mal müdürlüğne gittim ama kimse yardıcı olmadı ziraa kanunları bile bilmiyorlar bugün git yarın gel hesabı 3 ay gecti ama herhangi bir ilerleme olmadı.Kanunen vasilik için adlıyeye gittim ve aralığın 16da mahkemeye cıkacağım oğlumun vasisi oldumu kanıtlamak için . Şimdi size sorum şu olacaktı: ne yapmam lazım nereden müracaat etmem lazım ,yeniden yetim maaşını alabilmemiz için.Dha önceden E.sandığından bir mektup almıştık, Bulunduğmuz ilçenın yetkili merciğinden muhtaclık ve mağduriyet belgesi,sağlık kurul raporu eşliğinde yeniden Esandığına müracat edin diye ama M.müdürlüğünden bu belgeyi alamadım,ziraa bilmiyorlarmış neyin nsaıl olacağını. Şimdien teşekkür ediyorum ve kolaylıklar diliyorum . Saygılarımla

    YanıtlaSil
  14. 11 yaşında %100 raporlu oğlum var. Bende ve eşimde bel fıtığı vardır. Çocuğumuzu teyzesine verirsek teyzesi bakıcı aylığı alabilir mi?

    YanıtlaSil
  15. ben basit usulde çalışan 7 nufuslu bir alile babasıyım benim %90 ağır özürlü 4 yaşında bir çocuğum var evde bakım yardımı alıyorum yanlız sakatlık maşı alamıyorum mal müdürlüğüne gittim bağkurlu olduğum için çocuğumu 18 yaşına kadar bakmakla yükümlüsün dediler ben diğer esnaflar gibi vergimi zamanında ödüyorum benim ne yapmam gerekir mustafa araklı Trabzon

    YanıtlaSil
  16. MERHABALAR EMEKLİ SANDIĞI ÇALIŞANI 2022 SAYILI KANUNA GÖRE %75 ÖZÜRLÜ MAAŞI ALAN ANNESİNE TEDAVİ AÇISINDAN BAKABİLİRMİ, BAKARSA MAAŞI KESİLİRMİ (ÖZÜRLÜNÜN YEŞİL KARTI YOK)

    YanıtlaSil
  17. selam %30özürlü kadeşim sağlıl güvencesi yok çalışamıyor babam sigortalı onun karnesinden yararlanabilimi babam ölünce aylık bağlanırmı kardeşime ilginizden dolayı teşekkürler

    YanıtlaSil
  18. 80 yaşındaki babama evde bakmaktayım.babam yatalak değil ama bakıma muhtaç.babam bağkurdan emekli benim hiçbir güvencem yok eşim asgari ücretle çalışmakta.üniversitede okuyan çocuklarım var.evde bakım ücreti alabilirmiyim.kendi sigortamı ödersem ikinci ücretide alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  19. 1997 doğumlu kızım var. epilepsi nöbeti devam ediyor. bütün ihtiyaçlarını biz karşılıyoruz.yemek,abdest,giyim v.b.kapıyı devamlı kapalı tutmak zorunda kalıyoruz,çünki zeka sıfır. fakat ünüversite%84 özür verdi.Hastaneye veya sıkıldığında dolaşmaya çıkarmak için araç ihtiyacamız var ama araç olmadığı için devamlı evde kapalı kalıyor.Özürlüler için araç alımlarındaki kolaylıktan faydalanabilrmiyiz.

    YanıtlaSil
  20. merhaba 1979 dogumlu beyin felci kardeşim var %75 agır özürü var özürlü maaşına başvurduk babamın işi var diye olmaz dediler evde bakıma başvuralım dedik onada babamın maaşı kişi başına 318 den fazla diye olmadı çevreme bakıyorum çogu insan aylıgıda bakım ücretinide alıyolar bize nasıl alamazsınız diyolar üstelik onlar bizim hasta gibi bile deyiller bu neye göre degişiyor lütfen aydınlatırsanız sevinirim şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  21. merhaba,

    kayınvelidem geçirdiği beyin kanamasına bağlı kısmi felç nedeni ile kendi işini yapamayacak derecede bakıma muhtaçtır.eşi emeklidir.
    3 oğluda sigortalı olarak çalışmaktadır.
    ancak bende 30 yaşındayım ve çalışmak ve evimin geçimine destek olmak zorundayım.
    ancak kayınvalideme bakmak zorunda olduğumdan çalışamamaktayım.
    bu durumda bir aylık bağlanabilirmi?

    bağlanabilirse nereye ne şekilde başvuru yapmalıyım.

    Saygılarımla,

    Leyla TURAN

    YanıtlaSil
  22. merhabalar.dayım için özürlülük raparu almak üzere tıp fakültesi baçvuruda bulunduk.yüzde 84 falan aldık.ama üzerinde dükkan gözüktüğünden dolayı bizden tekrar rapor talepınde bulundular.hastama tekrar rapor alabılmek bızım için zor bi iş.nasıl bi yol izleyebılırız.tesekkurler

    YanıtlaSil
  23. MERHABA BEN ANNE VE BABAMLA BİRLİKTE OTURUYORUM VE ŞU AN MAAŞIM YOK ÇALIŞMIYORUM.ANNE VE BABAM 65 YAŞ ÜSTÜ.BABAM MEMUR EMEKLİSİ ANCAK ALDIĞIMIZ MAAŞ GEÇİNMEMİZİ SAĞLAMIYOR.BU DURUMDA EVDE BAKIM İÇİN MAAŞ ALABİLİR MİYİM.

    YanıtlaSil
  24. HAYIRLI GÜNLER DİLERİM...
    Ben 2022 kapsamında aylık almakta iken bağkur kaydım olduğu gerekçesi ile maaşım kesildi ve bana 5750 TL yersiz ödeme diye ceza geldi oysa ben bağkura 1 gün dahi prim ödemedim ve aylık almadım tek kuruş ödemeden 90 gün ihlali diye ceza kesilmiş kanunda herhangi bir sosyal güvenlik kurumunda kaydı olanlar demiyor buradan maaş alanlar veya 90 gün prim ödeyenlerin aylıkları kesilir ve cezai işlem yapılır diyor ben bu konuda ne yapabilirim beni aydınlatırsanız sevinirim şimdiden teşekkür ederim
    FATİH ÖZER İSTANBUL

    YanıtlaSil
  25. MERHABA BENİM ½99 AĞIR ÖZÜRLÜ 12YASINDA OĞLUM VAR VE BAKIM PARASI ALIYORUM TEDAVİ MASRAFLARINDAN DOLAYI BİRAZ BORÇLANDIK BANA BAĞLANAN BAKIM AYLIĞIYLA İHTİYAÇ KREDISİNE BAŞ VURABİLİRMİYİM TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  26. slm annem %40 özürlü raporu var epilepsi hastası özürlü maaşı alıyor babam bakıcı maaşına baş vurmak istiyor verirlermi yüzde 40 yeterlimi nöbet anlarında birinin yanında olması gerekiyor olmadık yerlerde nöbet geçire biliyor evde 4 aylık ve 10 yaşında kardeşim var onların ihtiyaçlarını tam karşılayamıyor özellikle 4 aylık olanın babamın işi olmadığından şehirdışında inşaatlarda çalışıyor yanında olamıyor aylarca evlenmeden önce ben bakıyordum ben antalyadayım annem k. maraş ta gidipgelemiyorum sürekli anneme komşular yardımcı oluyor bazen nereye kadar ünüversitede kardeşim okuyor para gerekli babam annemi burakıp gidemiyorda bebek küçük oldugundan yani zor durum dayız ne yapmamız gerekli tekrar rapor çıkarmak lazımmı şim diden teşekkürler en kısa zaman da mesajınızı bekliyorum adım zeliha

    YanıtlaSil
  27. Methaba,
    öncelikle özürlü ailelerine yaptığınız bu ücretsiz danışmanlık hizmetinden dolayı teşekkür ederim. Oğlum hem zeka özürlü hem spastik hem bedensel özürlü anlayacağınız %90 üzerinde özürlü. Ben bir öğretmenim Bu çocuğumun yanında diğer çocuğum ve eşimle birlikte dört kişiyiz. 2022 de belirtilen parasal ölçütlere aldığım ders ücretinden dolayı şartlarım uymuyor. Yani her türlü gelirlerimin toplamı aldığım ders ücretinden dolayı asgari ücretin 3/2 sini geçiyor. Bu durumda ben değil de eşim bakıcı maaşı alabilir mi? ya da ben ders ücretinden vazgeçersem bakıcı maaşı alabilir miyim? Şimdiden size teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  28. benim 18 yaşından kücük kızım var özürlü ve özürlü aylığı alıyorum şimdi bir kücük işyeri actım aldığm maaş kesilirmi teşekrler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      muhtaç aylığı alıyorsanız, kesilir. Ancak bakıma muhtaç özürlü evde bakım aylığı alıyorsanız, ailenin gelir durumuna bakılır. Ailedeki tüm gelir aile fertlerine bölünerek, asgari ücretin 2/3 ünden az olması durumunda özürlü evde bakım aylığı verilir. Fazla olması halinde ise verilmez...

      Sil
  29. slm annem babamın bagkur maaşını alıyor dul kendisinin 2022 den faydalanması için raporu var bu maaş alabilirmi bagkuru oldugu için saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      2022 sayılı kanun kapsamında muhtaç aylığı alacak kişinin herhangi bir şekilde sosyal güvenlik kurumlarından gelir ve aylık almaması gerekir... Anneniz dul aylığı alıyorsa, muhtaçlık aylığı alamaz...

      Sil
  30. annem 3 aya bir özürlü maaşı alıyor babam bağkura olan prim borcunu ödeyerek bağkurdan emekli oldu ama annem sağlık güvencesi olarak babamın bağkurundan değil genel sağlık sigortasından yararlanmaya devam ediyor bu durumda babam bağkur emeklisi olduğu için annem özürlü maaşını iptal ettirmek zorundamı

    YanıtlaSil
  31. merhaba anneye oglu bakabilirmi yani kısaca bakım aylıgını oglu alabilirmi

    YanıtlaSil
  32. selam ben 100/42 orta pedi engelıyım ve 3 aylık özurlu maışı alıyordum ve evliyim dört nufusa bağıyorum tabimumaış yetmedığı için çare aradım ve kuçuk ev aletlerı tamıtrı yapmak için kuçuk bi işyerı açtım benım haberım olmadan bağkur kadım yapılmış ve bi lira bağkur ödemış deyılım ve ödıyememde elektıronık sorgulamada bağkur kaydım nedenıyle maışım kesılmış ve itraz etım bimere bu itrazım uzere vergi dayresınde gelırım ve bana gelır testi yapıldı ve gelırım g.0 çıktı bu konuda mahkemeye versem maışımı gerı alırmıyım

    YanıtlaSil
  33. merhaba 36 yaşındayımomurilik hastasıyım yüzde doksan özürlü raporum var evliyim çocugum yok eşim asgari ücretle çalışıyor ayrıca evde bakım parası alıyor benim malulen emekli olabilmem için eksik olan bir yılımı ödüyor emekli olunca evde bakım maaşımız kesilirmi 450tl kira ödüyoruz başka hicbir gelirimiz
    yok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  34. merhaba annem 37 yaşındaki engelli kardeşim için bakım parası alıyor babam ssk emeklisi idi vefat etti. annem şimdi babamdanda maaş alacak, kardeşime 2022 maaşida yeni bağlandı,oturdukları oturdukları ev kira bakım parası ve 2022 maaşı kesilirmi annemin ikametini ayırmamız gerekiyormu veya ne yapmamız gerekiyor

    YanıtlaSil
  35. i Sayin Igein, Aiicco sigorta kredi kredi sirketi temsilcisi, is için kisisel bir kredi ihtiyacim var ki? Bu e-

    posta bize ilgileniyorsaniz eger biz,% 3 faiz oraniyla kredi vermek: Eger kredi transferi belge derhal ok ile devam

    etmek ( igein_h_yizevbekhai@admin.in.th )

    YanıtlaSil
  36. Merhaba benim %95 engelli bi teyzem var ve Dedemden Bağkur maaşı alıyor sakat maaşı bağlanabilir mi yardimci olursaniz memnun olurum

    YanıtlaSil
  37. Babam emekli ssk fakat benim % 40 RAPORUM VAR MAAS BAGLARLAR MI

    YanıtlaSil

Sorunuza ve yorumunuza en kısa zamanda yanıt verilecektir... Admin