Yetim Aylığını Özürlü Aylığı Düzeyine Çıkartma

33 yaşında yüzde doksa özürlüyüm. 4 yıl önceye kadar 375 YTL özürlü maaşı alıyordum. Babam ölünce babamın maaşının üçte biri 155 YTL bağlandı. Ben ikisini 1 yılı kadar aldım ikisini birden aldığım için özürlülük maaşını kestiler. Bide üstüne o zamana kadar aldığım parayı faiziyle birlikte geri istediler 5 bin YTL ödeme imkânım olmadığı için bir avukata danıştım. Oda benden hiçbir şey talep etmeden dava açtı ve davayı kazandım. Ama maaş tekrar bağlanmadı. Şimdi ise annem bakım parası alıyor. Annem babamdan da 360 YTL maaş alıyor. Özürlü maaşını alırsın diyorlar ne yapmalıyım?
Cevap: 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşları İle Özürlü Ve Muhtaç Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Yönetmeliğin 2. Maddesinin (d) bendine göre: herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan aylık ve gelir alan malul çocuklardan, aylık ya da gelirleri özürlülük derecelerine göre ödenecek olan özürlü aylığı tutarından düşük olması durumunda, özürlü aylığı almaya hak kazanır. Ancak hem yetim aylığı, hem de özürlü aylığı olmak üzere iki aylık birden ödenmez. Ancak, yüksek olan aylık ödenir. Maluliyetinizden dolayı babanızdan almakta olduğunuz yetim aylığı maaşı, 2022 sayılı Kanun kapsamında 18 yaşından büyük, maluliyet derecesi %70’in üzerinde olan bakıma muhtaç özürlü vatandaşlarımıza verilen aylık tutarından düşük olduğu için yetim aylığınız, 2022 sayılı Kanun kapsamında bakıma muhtaç özürlü vatandaşlarımıza verilecek aylık düzeyine çıkartılacaktır. Örneğin, 01.01.2009 tarihi itibariyle 18 yaşından büyük bakıma muhtaç özürlü vatandaşlarımıza 259,23 YTL aylık ödenmekte olup, yetim aylığı ise 155 YTL dir. Yani, yetim aylığınız, 18 yaşından büyük bakıma muhtaç özürlü aylığından oldukça düşüktür. Bu nedenle, maluliyetiniz nedeniyle hak ettiğiniz özürlü aylığı miktarı ile yetim aylığınız arasındaki 104,23 YTL’lik fark, talebiniz üzerine Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından aylığınıza ilave edilerek ödenecektir. 4 yıl önce özürlü aylığınızın kesilmesinin nedeni, hem yetim aylığını hem de özürlü aylığını aynı anda almanızdan dolayıdır. Ayrıca, annenizin evde bakım ücreti alması sizin özürlü aylığı almanıza engel olmamakla birlikte, annenize verilen bakım ücreti sadece size bakım hizmeti verdiği için annenize verilen bir aylıktır. Sizin yapmanız gereken, yetim aylığınızın miktarını gösterir belge ve bakıma muhtaç özürlü olduğunuzu gösterir Ağır Özürlü ibareli Sağlık Kurulu raporunuz ile size en yakın Sosyal Güvenlik Kurumu İl/Merkez müdürlüklerine başvurarak almakta olduğunuz yetim aylığını özür derecenize karşılık verilen özürlü aylığı miktarına, yani 260 YTL’ ye çıkarttırabilirsiniz.

13 yorum:

  1. merhaba, ben 26 yaşındayım ve yüzde kırk özürlüyüm özürlü aylığı alma hakkım var mı? babamın ssk emekliliği var ve onun sosyal güvencesinden faydalanıyorum, bu aylık almamı engeller mi? teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    65 yaşından küçük, 18 yaşından küçük vatandaşlarımız özür oranı %40 ile %69 arasında olanlar, herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan gelir ve aylık almamaları, nafaka yükümlüsü yakınlarından muhtaçlık sınırının (86,41 TL) üstünde sürekli bir nafaka bağlanmaması ve herhangi bir işe yerleştirilmemiş olması halinde 2022 sayılı Kanun kapsamında muhtaçlık sınırının iki katı tutarında özürlü aylığı bağlanır. (172 TL civarında)
    Bunun için bulunduğunuz yerdeki Türkiye İş Kurumu müdürlüğü'ne özürlü istihdamı doğrultusunda iş başvurusunda bulunmanız ve herhangi bir işe yerleştirilmemiş olmanız gerekir. Babanızın Emekli olması değil, babanızın her ay düzenli olarak size ayırabileceği nafaka miktarı önemlidir. Eğer babanız, tüm harcamaları düşüldükten sonra size 86 TL'den az para ayırıyorsa özürlü aylığından yararlanabilirsiniz...
    Yukarıdaki şartlarla,
    Kaymakamlığa başvurarak, 2022 sayılı özürlü aylığı başvuru formu ile,
    - Hastaneden alacağınız özür durumunuzu gösterir ve 2022 sayılı kanun'a uygundur ibareli rapor ile,
    - Türkiye İş Kurumu il müdürlüğünden alacağınız işe başvurmuştur belgesi ile,
    2022 sayılı kanun kapsamında özürlü aylığı talebinde bulunabilirsiniz...

    YanıtlaSil
  3. merhaba..
    ben %89 özürlüyüm ve rahatsızlığımdan dolayı 15dk yürüsem bile sıkıntılarım artıyor bacaklarımda şişme meydana geliyor ve bu yüzden eskide olsa bir arabam var onunla gideceğim yere gitmek zorundayım bu arabam özrlü maaşıma engel olurmu. birde bakım parasına başvuru yapsak kabul edilirmi

    YanıtlaSil
  4. merhaba eşimden bağkur em. maaşı alıyorum oğlum em.öğretmen vefat etti eşi maaşından yararlanıyor anne olarak bende yararlanabilirmiyim.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. 69 yaşındaki annem yaşlılık aylığı almakta 2 sene önce %80 özürlü raporu aldık rapor sürekli acaba özürlü maaşına geçebilir mi.geçerse ne yapmamız gerekiyor?

    YanıtlaSil
  6. ben 32 yaşındayım yüzde 70 özürlü raporum var ve 3aylık özürlü maaşı alıyorum.aynı zamanda bağ-kurumuda yatırıyorum iptal edilme sebebi bağ-kur olabilir mi? teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. bende yüzde 40 özürlüyüm 593 tl maaş alıyorom işe girdiğim zaman farz edelim işten çıkarıldım maaşım kesilirmi

    YanıtlaSil
  8. ssklı ıse gırdıgımden dolayı ozurlu aylıgımı kestırmıstım. 1 yıl sonra ısten cıkartıldım.yaklasık 8 ay once tekrar ozurlu aylıgı ıcın dılekce yazdım ama hıcbır sonuc gelmedı.dılekcemın takıbını nasıl yapabılırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Başvurunuzla ilgili durumunuzu, www.sgk.gov.tr e-hizmetler kısmında sorgulayarak veya posta yoluyla başvurarak Primsiz Ödemeler Genel Müdürlüğü Tuna Caddesi No: 7 Kızılay/ANKARA adresine iadeli taahhütlü veya APS posta yoluyla yapınız.

      Sil
  9. kız kardeşim almanyada yaşiyor alman eşinden dul aylığı alıyor türkiyedende yetim aylığı alabilirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şartları uyması durumunda elbette alabilir. Babanızın hangi sigortalılık kolundan emekli olduğunu belirtmemişsiniz. Emekli sandığı emeklisi ise babanız, haksahibi olarak kız kardeşiniz alabilir.

      Sil
  10. i Sayin Igein, Aiicco sigorta kredi kredi sirketi temsilcisi, is için kisisel bir kredi ihtiyacim var ki? Bu e-

    posta bize ilgileniyorsaniz eger biz,% 3 faiz oraniyla kredi vermek: Eger kredi transferi belge derhal ok ile devam

    etmek ( igein_h_yizevbekhai@admin.in.th )

    YanıtlaSil
  11. Kisisel is baslatmak için bir kredi gerekiyor ?.faturanizi ödemek için bir kredi gerekiyor mu? Simdi kredi.teklif@gmail.com bize hemen kredi transferi ile devam etkinlestirmek için: Eger ilgileniyorsaniz lütfen bu e-postayi basvurun. Ayrica bu e-postaya burada bize ulasabilirsiniz(finance_institute2015@outlook.com) Eger ilgileniyorsaniz dolgu ve bu bilgileri dönerseniz biz,% 2 faizle kredi veriyor

    (1) Tam adi: ....................
    (2) Kredi Tutari: ...............
    (3) Kredi Süre: ..............
    Dogum (4) Tarih: .................
    (5) Cinsiyet: .........................
    (6) Medeni Hali: ...............
    (7) Ülke:
    (8) Devlet: .....................
    (9) Ev adresi: .........
    (10) Ofis adresi: .........
    Kredinin (11) Amaç:
    (12) E-posta adresi:
    (13) Telefon numarasi: ...........
    (14) Faks numarasi: .............

    Web Luis

    YanıtlaSil

Sorunuza ve yorumunuza en kısa zamanda yanıt verilecektir... Admin